Bilietai brangs nuo spalio
Panevėžio valdantieji pastarajame savivaldybės tarybos posėdyje nusprendė gerokai pabranginti miesto maršrutinių autobusų bilietų kainas.
Vienkartinis elektroninis bilietas nuo spalio kainuos 70 centų (dabar – 52 centai), su 50 proc. nuolaida – 35 centus (dabar – 26 centai), o su 80 proc. nuolaida – 14 centų (dabar – 10 centų).
Vienkartinis popierinis bilietas, įsigyjamas autobuse arba platinimo vietose, kainuos 1,5 euro (dabar – 1 euras), su nuolaidomis – atitinkamai 75 ir 30 centų vietoj dabar kainuojančių 50 ir 20 centų.
Tik naujos popierinių bilietų kainos įsigalios ne nuo spalio, o nuo kitų metų sausio.
Miesto valdžia bilietų branginimą aiškina tuo, kad jų kainos Panevėžyje nesikeitė daugiau kaip 13 metų. Per šį laikotarpį smarkiai augo infliacija, autobusų parko išlaikymo, degalų, vairuotojų darbo užmokesčio ir kitų su transporto paslaugomis susijusių sąnaudų kaštai.
Labiau apsimokės kviesti taksi
Konservatorius Ignas Gaižiūnas posėdyje klausė, kodėl branginant bilietus niekaip nebus gerinama infrastruktūra ir paslaugų kokybė keleiviams, o tik bus sumažintos savivaldybės išlaidos, skiriamos viešajam transportui išlaikyti.
Sprendimo projektą pristatęs savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus paprieštaravo jam ir patikino, kad nuolat ieškoma sprendimų, kaip pagerinti mieste viešojo transporto sistemą, gatvėse įrengti paviljonus.
Dažnai miesto autobusais važinėjanti opozicijos atstovė, komiteto „Panevėžio labui“ narė Viktorija Vidžiūnienė abejojo, ar bilietų branginimas skatins daugiau miestiečių naudotis viešuoju transportu.
„Šiandien ryte važiuodama su šeimos nariais suskaičiavau, kad man labiau apsimoka išsikviesti „Boltą“, kurio minimalus įkainis 2,8 euro, ir važiuoti juo nuo durų iki durų, negu pasinaudoti miesto viešuoju transportu“, – pareiškė opozicionierė.
Savivaldybės būstai geriau?
V.Vidžiūnienė klausė, ar seniai kelta kaina ir per tiek metų padidėjusi minimali alga yra pakankamai svarūs argumentai branginti bilietų kainas.
„Juk viešasis transportas yra tokia pat viešoji paslauga, kaip sveikatos apsauga ar kultūra. Teigiama, kad sumažinus savivaldybės kompensavimą viešajam transportui išloš dalis gyventojų, kurie tomis paslaugomis nesinaudoja. Niekada negali žinoti, kada to transporto prireiks ir kaip pasikeis tavo gyvenimas“, – kalbėjo politikė.
V.Vidžiūnienė abejojo šiam tarybos posėdžiui pateiktu sprendimo projektu skirti daugiau kaip 4 milijonus eurų savivaldybės būstams steigti. Ji teigė komiteto posėdyje išgirdusi, kad šiuo metu savivaldybės būsto laukia tik 4 specialistai, o nuo rugsėjo dvi būstų nuomos sutartys bus nutrauktos.
„Taigi ta eilė tokia minimali, kad kyla klausimas, ar tikrai verta investuoti 4 milijonus eurų? Manau, labai norint galima išlaikyti tas pačias viešojo transporto bilietų kainas, tik viskas priklauso nuo mūsų vertybių ir prioritetų“, – kalbėjo V.Vidžiūnienė.
Kur dės gautus pinigus?
I.Gaižiūnas teigė, kad tokius sprendimus reikia daryti apgalvotai. Bilietų kainos turėtų būti keliamos palaipsniui kas kelerius metus, o ne iškart tokiais dideliais procentais.
„Keista, kad šita valdžia per 10 metų nesiėmė sistemingų ir nuoseklių bilietų kainos reguliavimo sprendimų. Komitete pono Leipaus buvo aiškiai pasakyta, kad pinigai, gauti pakėlus bilietų kainas, bus naudojami kompensuoti savivaldybės nuostolius. Šiandien jau girdim pasikeitusią nuomonę, tik jokiuose dokumentuose mes nematome konkrečių planų, kaip bus tobulinama viešojo transporto paslauga padidinus bilietėlio kainą“, – kalbėjo konservatorius.
I.Gaižiūnas ironizuodamas dėkojo J.Leipui, kad iki posėdžio pradžios tarybos nariai negavo skaičiavimų, kiek per tris šių metų mėnesius bus sutaupyta pinigų padidinus bilietų kainas.
Jo nuomone, prasmingiau bilietų kainas kelti nuo sausio, o ne nuo rudens“, – kalbėjo I.Gaižiūnas ir kvietė balsuoti prieš.
Dėkojo net pačiam Dievui
Valdančiųjų atstovė Birutė Valkiūnienė patikino, kad 2011 metais nustatyta dabartinė miesto autobusų bilietų kaina susijusi dar su litu.
„Ir ačiū Dievui, kad šita valdančioji dauguma per daugelį metų galėjo tą socialinę paslaugą išlaikyti taip pigiai apmokamą“, – pareiškė B.Valkiūnienė.
Opozicija balsavo prieš, o dvi valdančiųjų atstovės – valstietė Ala Kuzmienė ir komiteto „Atsinaujinančiam Panevėžiui“ narė Alina Ranceva – susilaikė. Užtat kitų valdančiųjų balsų buvo sočiai branginti važiavimą miesto autobusais.
Vėliau išplatintame miesto konservatorių pranešime spaudai buvo cituojamas ir buvęs meras Vitalijus Satkevičius.
„Jau dabar savivaldybė kompensuoja labai didelę viešojo transporto kaštų dalį – per du trečdalius visų išlaidų. Galbūt racionalesnis sprendimas būtų tiesiog rasti papildomų lėšas ir viešąjį transportą padaryti visiškai nemokamą arba bent mokiniams ir senjorams“, – komentavo buvęs meras.
Prierašas po nuotrauka:
Panevėžyje miesto autobusais naudojasi nemažai gyventojų, tad naujiena apie bilietų brangimą jų tikrai nepradžiugins. A.Švelnos nuotr.