Vos darbą pradėjusioje Panevėžio autobusų stotyje ir vėl pluša darbininkai.
Praėjusį savaitgalį jie ardė keleivių įlaipinimo aikštelėse ant žemės paklotus bortelius. Kas gi jiems nutiko?
To paklausta stoties direktorė Renata Stanaitienė paaiškino, kad prie šių bortelių sustoja autobusai, ir žemesniems autobusams jie yra per aukšti – siekia mašinų apačią. Todėl dabar darbininkai turėjo bortelius iškasti, išimti, tada išrausti gilesnes duobes ir įkloti giliau.
Bordiūrai nuo 14 centimetrų aukščio buvo sumažinti iki 8,5 centimetro. Kam apskritai reikalingi šie bordiūrai?
„Tam, kad privažiavęs autobusas neatsitrenktų į stogą laikančias konstrukcijas“, – atsakė R.Stanaitienė.
Borteliai įkasami pakankamai toli nuo stoties perono, tad autobusai keleivių paimti neįvažiuoja po stogu.
Čia daugelis mato projektuotojų klaidą, nes stogas padarytas smarkiai per žemai ir todėl nerizikuojama nubrozdinti dviaukščių tarptautinių autobusų viršaus. Stoties direktorė užtikrino, kad lietingą dieną sustojus autobusui vanduo nelašės įlipantiems keleiviams už apykaklių – esą nuolydis nukreips vandenį į kitą pusę.
Autobuso laukiančios keleivės nusistebėjo, kad keleivių įlaipinimo aikštelės – nuokalnėje. Ar per smarkų lietų vanduo nepasipils į peroną?
R.Stanaitienė į tai atsakė, kad buvo įrengta lietaus nutekėjimo ir surinkimo sistema.
Kaip jau ne kartą rašėme, naujoji autobusų stotis neišvengia skandalų dar nuo jos projektavimo pradžios. Vien akį užmetus matyti, kad ji aiškiai per ankšta, autobusams išsisukti yra vienas vargas.
Vėliau stoties valdymo konkursą laimėjo ne vietinis Panevėžio autobusų parkas, o kompanija „Toks“, ir miesto valdžia išsigando, kad autobusų parkas gali neįkąsti naujo įvažiavimo į stotį tarifo ir tarpmiestiniams autobusams teks ieškoti kitos vietos, kur surinkti ir išleisti keleivius. Bet galop tarifų klausimas kažkaip išsisprendė.
Tada staiga kilo kita suirutė: priemiesčių gyventojai ėmė blaškytis palei stotį, nes juos vežantys mikroautobusai nebuvo įleisti į stoties teritoriją. Žmonės turėjo ne tiktai susirasti savo autobusą, bet ir iki jo tekini, nešini krepšiais, bėgti per gatvę.
Tai, kad vieną dieną neveikė tualetai „dėl techninių priežasčių“, – jau kaip ir smulkmena.
Prierašai po nuotraukomis:
1. 2. R.Stanaitienė tiksliai išmatavo pažemintų bordiūrų aukštį. Direktorė paaiškino, kad žemesnių autobusų vairuotojai bijodavo kliudyti apačią.
A.Švelnos nuotr.